Author Archives: Karik

6 november: Home sweet home

De wekker ging vroeg (6:00 uur). Eerst nog via internet inchecken, dat waren we gisteravond nog vergeten. Dat is gelukt. Daarna douchen, daktent voor de laatste keer inklappen en op weg. Raar gevoel dat de vakantie nu echt over is. … Continue reading

5 november: Sea Kayaking en Dune Surfing

Om 7:45 uur worden al opgehaald door een zeer enthousiaste dame en haar man om te gaan kayakken in de baai van Walvis Bay. Het is een tocht van 40 minuten naar een vuurtoren over eerst een salt road en … Continue reading

4 november: Skeleton Coast en Cape Cross

Heerlijk geslapen in ons strandhutje. Een dikke mist en dreigende wolken hangen hier ‘s ochtends over de kust (heb begrepen dat dit meestal het geval is). Het geheel geeft de toch al verlaten omgeving nog meer een desolaat gevoel. Eerst … Continue reading

3 november: Vingerklip, Twijfelfontein en panne

Na een stevig ontbijt in Etosha gaan we op weg naar Skeleton Coast. Onderweg willen we nog wel een aantal bezienswaardigheden aandoen, voor zover we daar tijd voor hebben. Het eerste deel van de route is asfalt en dat schiet … Continue reading

2 november: Etosha in een dag

Vandaag staat een dagje Etosha op de agenda, maar voor het zover is gaan we eerst nog souvenir shoppen in Tsumeb, een van de steden waar een centre voor arts en crafts is en over het algemeen mooiere spullen te … Continue reading

1 november: on the road again

Vandaag een dag met weinig interessants onderweg. Van Popa Falls doorgereden naar Rundu om daar de tank vol te gooien. Gelijk ook een krantje gekocht en daarin staat doodleuk dat er vanwege wat gedoe met piloten van NamibAir 50% van … Continue reading

31 oktober: Border hopping en Caprivi Strip

Eigenlijk hebben we vandaag zo’n beetje alles wat we van te voren hadden gepland te zien in Namibie, Botswana en Zimbabwe gezien. Dat betekent dat we nu nog tijd over hebben. Op zich zitten we prima hier in Zimbabwe, maar … Continue reading

30 oktober: The Mighty Zambezi

Vandaag geraft op de Zambezi, een rivier met deze tijd van het jaar class 5+ rapids, de heftigste stroomversnellingen die je nog kan nemen. ‘s ochtends met een safari karretje dat ook voor gameviewing gebruikt wordt naar een lodge met … Continue reading

Posted in Uncategorized | 4 Comments

29 oktober: Victoria Falls

Vandaag gaan we naar Zimbabwe. Onze camping ligt op een paar kilometer van de grens, dus we kunnen snel bij de grenspost zijn. De grenspost zelf ziet er uit als het terrein van een louche autohandelaar. Overal staan auto’s en … Continue reading

28 oktober: 1001 Olifanten

Vandaag zijn we ‘s ochtends een andere arm van de weg die naar het zuiden Savuti Swamp insteekt gaan verkennen. De weg bestaat uit vrij diep zand en met moeite hobbelen we voort over de weg. Na het diepe … Continue reading

27 oktober: Chobe – Olifanten

‘s ochtends nog een tocht gemaakt door Moremi. Anders dan dat het interessante 4wd routes waren niet veel wildlife gezien. Op het moment dat we de gate passeerden om Moremi uit te gaan kwam een kampbeheerder achter ons aangerend met … Continue reading

26 okt: Moremi S19°10.286′ E23°45.204′

Vandaag bijtijds op omdat we grootse plannen hebben. Eerst echter goed ontbijten in de backpackers lodge. Daarna op pad. Onderweg van een local nog wat hout gekocht zodat we vanavond wat hebben om de beesten bij onze tent uit de … Continue reading

25 oktober: Maun

Na een goede nacht slapen met ‘s nachts zo nu en dan hippo geluiden ‘s ochtends op pad naar Maun. De afstand is te overzien en als het meezit zijn we er rond de middag. De weg reed wonderwel voorspoedig, … Continue reading

Posted in Uncategorized | Comments Off on 25 oktober: Maun

24 oktober: Botswana en Okovango Delta

De storm gister viel mee en heeft ons niet bereikt, of het onweert hier zonder dat er regen valt, dat kan ook. Het werd wel iets koeler en dat was zeer aangenaam, want was s avonds klam. Na het ontbijt … Continue reading

Posted in Uncategorized | Comments Off on 24 oktober: Botswana en Okovango Delta

23 oktober: Mahango en Popa Falls

Vandaag moeten we bijtijds op pad om naar Popa Falls te rijden, een plaatsje vlak bij de grens met Botswana en daarom uitermate geschikt voor een overnachting. Bovendien ligt het vlakbij een interessant natuurpark(je) genaamd Mahango. ‘s Ochtends ruim ontbeten … Continue reading

22 oktober: Meer neushoorns en nog meer giraffen

Vandaag weer vroeg op pad omdat de beesten ‘s ochtends en ‘s avonds vooral actief zijn. Onderweg een neushoorn tegengekomen op minder dan 10 meter afstand. Geweldig, zeker als je beseft dat dit over het algemeen schuwe dieren zijn die … Continue reading

21 oktober: Dawn patrol

Gisteravond laat nog twee rhino’s gezien bij de drinking hole bij de camping. Geen zin meer om dat bij te bloggen, dus dat los ik op deze manier wel op. Omdat het nacht was geen foto’s helaas. Wel goed kunnen … Continue reading

Posted in Uncategorized | 1 Comment

20 oktober: Etosha dag 1 (Olifanten!)

Deze ochtend werd niet ons ontbijt maar dat van de buren gestolen door bavianen. Onze buurvrouw was zo perplex dat ze maar bleef toekijken en niets deed. Het brood, de citroen voor de thee en de sinaasappel verdwenen, samen met … Continue reading

19 oktober: A baboon stole my breakfast

We zaten net de spulletjes klaar te zetten voor ontbijt toen uit het niets een troepje bavianen aan kwamen zetten en er met het pak Weet-Bix (soort cornflakes/muesli) vandoor ging. Daar ging ons ontbijt. Gelukkig hadden we nog wat anders, … Continue reading

18 oktober: Bewolkt!

We werden wakker en toen zagen we het. Een paar van die rare witte dingen hingen in de anders zo blauwe lucht. Dat hadden we hier niet eerder meegemaakt. Het was bewolkt! Met de bewolking is het gelijk een stuk … Continue reading

17 oktober: Door de bergen naar Walvisbaai

Met spierpijn opgestaan en rustig aan ontbeten en de route voor vandaag meer in detail uitgestippeld. We gaan op weg naar Walvisbaai, maar we nemen niet de kortste route. In plaats daarvan gaan we een aantal passen rijden: de Spreetshoogte, … Continue reading

16 oktober: Waterkloof trail

Om 8:45 gestart met de tocht die 6-7 uur zou moeten duren. Het is een interessante route, eerst langs/door een rivier, een paar mooie poeltjes, langs grotten en dan over een vlakte langzaam om hoog naar de top van een … Continue reading

15 oktober: Sossusvlei, Deadvlei en Solitaire

Belachelijk vroeg opgestaan (5:00 uur) om op tijd voor de sunrise bij Duin 45 te kunnen zijn. Duin 45 ligt namelijk 45 kilometer afstand van de gate en je mag maar 60 kilometer per uur rijden ter plaatste, dus de … Continue reading

14 oktober: Sesriem Canyon en Sunset Duin 45

‘s ochtends vroeg gewekt door het nest van vogeltjes die het meest op musjes lijken. Voordeel van het luid gekwetter van de jonkies is dat wij voor zonsopgang wakker zijn en van het uitzicht kunnen genieten. ‘s Ochtends rustig ontbeten … Continue reading

13 oktober: Oranje rivier en Sperrgebiet

Je weet dat het tijd is om op te staan als een baviaan het vuilnis al heeft opgehaald. Op de camping in Hobas was een enorme baviaan bezig het vuilnis van de camping te controleren op wat lekkers. Hij was … Continue reading

Posted in Uncategorized | 6 Comments

12 oktober: Fish River Canyon

Omdat we volgens onze oorspronkelijke planning vandaag al in Keetmanshoop zouden moeten zitten, hadden we wat tijd in te halen. Om 7:30 uur zou de grens naar namibie weer open gaan, dus wij netjes voor die tijd ontbeten, uitgechecked op … Continue reading

11 oktober: nog meer leeuwen

We hebben besloten nog een dag in Kgalagadi natural park te blijven, tenminste als er nog een plek vrij is bij Mata Mata. Dat eerst ‘s ochtends vroeg geregeld en we hadden de laatste vrije plek. Dat is mazzel. Vandaag … Continue reading

Posted in Uncategorized | 1 Comment

10 oktober: Kgalagadi natural park (Kalahari)

Vanochtend heerlijk verslapen. Kennelijk hadden we het allebei hard nodig. Op ons gemak gedouched in de prive douche bij de campsite. Daarna eigenlijk te laat voor ontbijt, maar omdat ik zo teleurgesteld klonk maakten ze een uitzondering. Lekker gegeten. Bijzondere … Continue reading

9 oktober: aankomst in namibie

De vlucht naar Namibie was wat rommelig, vooral door alle turbulentie boven de alpen en centraal afrika. Grappig is dat hoewel je koffie of thee direct na het inschenken door de turbulentie zelf airborne wordt de sterwardessen gewoon door bleven … Continue reading

Posted in Uncategorized | 9 Comments

8 oktober: Vertrek

Al met al was het een hectische ochtend, want er moest best nog wat geregeld worden: auto naar garage, kapper, laatste dingetjes inpakken en natuurlijk nog de laatste dingetjes afstemmen met de oppas. Gelukkig is alles toch nog (net) op … Continue reading

Voorbereidingen

Vandaag nog een herhaalshot gehaald bij de GGD. Nog de laatste voorbereidingen treffen en dan is het eindelijk zover. Spullen pakken, stoelen reserveren in het vliegtuig… Zo te zien komen zelfs de reserveringen in Namibie nog op tijd rond. Alle locaties lijken … Continue reading

Plannen

Gisteren en vandaag de reis meer in detail gepland. Tegelijk ook gekeken naar de nodige overnachtingen. Het is worstelen met de beschikbare tijd en lastig keuzes maken. De reisgidsen die we hebben zijn niet allemaal eenduidig. Wat de ene gids … Continue reading