Archives

All posts for the day January 29th, 2013

leaving wellington

Vroeg opgestaan om op tijd bij de ferry te zijn en toch nog een lekker van het ontbijt te genieten. We moeten namelijk dwars door de stad naar de andere kant voor de terminal.

queen charlotte sound

Gelukkig hebben we gisteren alles al herpakt, want we moeten de auto inleveren op het Noord-Eiland en krijgen dan op het Zuid-Eiland een andere auto. Hoop gedoe, maar zo werkt dat hier nu eenmaal.

qs2

We zijn – zoals jullie wellicht al verwacht hadden – net op tijd voor het inchecken bij de ferry. Vervelend is wel dat het verhuurbedrijf eerst opengaat als wij halverwege zijn met de boot. Gelukkig kan je je auto op een parkeerterrein achterlaten en je sleutels in een brievenbus achterlaten. Dat doen we dus maar.

onze ferry - maar dan de andere kant op

De boot is een soort klein cruiseschip met allerlei faciliteiten aan boord (restaurant, bioscoop en andere activiteiten om kinderen te vermaken). Zelf hebben we het grootste deel van de tocht op het zonnedek doorgebracht en daar genoten van het mooie uitzicht. De boot vaart van Wellington Cooks Straight in  en gaat daarna verder in de Queen Charlotte Sound, een onder water gelopen gebergte met allerlei inhammen. Erg mooi.

qs5

qs7

En ook nog een paar va panorama foto’s genomen:

Uiteindelijk komen we aan in Picton waar we uitgeladen worden. Net als op een luchthaven moesten we eerst onze grote baggage inchecken en komt deze nu vrolijk op een lopend bandje aangerold. Terwijl ik de bagage van de band haal is Maaike alvast de auto aan het ophalen. Dat was een goede keuze want als ik daar eindelijk met de bagage aankom staat er al een flinke rij tot ver buiten het verhuurstation.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Picton

De auto die we meekrijgen is drie maanden oud en hoewel het ‘t zelfde type is als de auto die we hiervoor hadden, is de kofferbak net iets groter. Dat komt goed uit, want dan hoeven we minder te proppen.

De weg slingert hier weer enorm (we doen ongeveer een uur over 40 kilometer)  maar met de hele tijd hebben worden we getrakteerd op mooie baaien, dus dat is niet erg.

uitzicht vanuit onze kamer

Bij onze overnachtingsplek aangekomen worden we welkom geheten door een gepensioneerd duits echtpaar dat hier al dertig jaar woont. Het is inmiddels heel erg warm geworden (>30 graden), dus we besluiten eerst even in de schaduw een boekje te lezen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Daarna nog lekker gezwommen in de baai beneden die we helemaal voor ons zelf alleen hadden. Veel mensen komen hier niet. Ook nog een stukje met een kano de sounds af geweest. Erg rustig en relaxed hier. We genieten volop.

‘s avonds ontdekken we dat Koningin Beatrix gisteravond voor jullie (vanmiddag voor ons) heeft aangekondigd af te zullen treden per 30 april a.s. Even de toespraak bekeken. Heerlijk dat internet. Jammer dat mogelijk het laatste jaar dat men massaal op mijn verjaardag vlagt ik er niet ben.

Morgenochtend gaan we nog een klein stukje van de beroemde Queen Charlotte Track lopen en daarna gaan we door naar een romantische overnachtingsplek net buiten Abel Tasman NP (Golden Bay). De weersvoorspelling is nog steeds goed. We kijken  er naar uit.