21 mei 2016 – Naar huis

Na een kort nachtje vertrekken we met mooi weer. We staan bijtijds op, drinken koffie, eten een broodje en stoppen alle spullen in de auto. We laten het huisje en het mooie Prainha met de Verdelho wijngaardjes met de grensmuurtjes en huisjes die in de muur gebouwd zijn achter ons. Onderweg naar het vliegveld wordt […]

20 mei 2016 – Het regent, het regent…

Slecht weer vandaag. Vanmorgen heeft het al flink geregend en dat gaat door ook. Eerst lekker uitslapen en daarna boekje lezen en binnen wat spelen. Gelukkig is het huis groot en is er ruimte genoeg. Begin van de middag neemt de regen wat af en kan er ook buiten gespeeld worden. Halverwege de middag als […]

19 mei 2016 – Montanha do Pico en BBQ

Bijtijds opgestaan. Na een goed ontbijt op weg naar Casa do Montanha, het startpunt van de tocht. Via een shortcut zou ik niet helemaal om hoeven rijden via Sao Roque do Pico. Ik volg trouw Maps.me die dit alternatief (dacht ik) voor mij uitgestippeld had. Kennelijk is er iets mis gegaan, want in plaats van […]

18 mei 2016 – Rondje Pico

Door onze vertraging gisteren hebben we niet – zoals we van plan waren – gisteren al boodschappen kunnen doen. Gelukkig hebben we nog wat nog flink wat van het brood dat we de dag ervoor gekregen hadden en dat is een prima ontbijt, samen met de huisgemaakte jam die we van het huisje hadden gekregen. […]

17 mei 2016 – Ter land, ter zee en in de lucht

Na wat uitslapen gaan we rustig inpakken terwijl Anika wild aan het spelen is. Het lijkt erop alsof ze nog even het meeste uit de schommels en de hekjes hier wil halen. Samen plukken we wat aardbeien uit het tuintje bij het huisje en eten die bij het ontbijt op. Ze smaken heerlijk, al gaat […]

16 mei 2015 – Meertjes en wilde kust

Het is warm en zonnig vandaag. Het is zo warm en het zonnetje is zo fel, dat we besloten hebben om een lange wandeltocht over de rand van de krater van Sete Cidades achterwege te laten. In plaats daarvan gaan we vandaag een beetje met de auto rondrijden en mooie plaatsen bekijken. We beginnen bij […]

15 mei 2016 – Tour de Sao Miguel

Vandaag is het zondag. De lokale supermarkt is – net als alle overige winkels hier in de buurt – dicht, dus moeten we voor onze boodschappen naar Ponta Delgada waar wel winkels open zouden moeten zijn. Dat is wel nodig, want morgen is het een feestdag hier en dan zijn mogelijk ook die supermarkten dicht. […]

14 mei 2016 – Van Ponta Garca naar Faial da Terra

Vandaag een lange tocht in de planning, zo’n 22 km. Te lang voor Anika, Madouc en mama die de tocht van gisteren nog in de benen voelen en dan mooi even kunnen uitrusten en spelen bij het huisje. De tocht die ik wil doen begint bij Ponta Garca, ongeveer halverwege het eiland en eindigt ongeveer […]

13 mei 2016 – Furnas en thee

Het weer is ook vandaag weer goed. De ochtend hangen we bij het huisje, beetje spelen, boekje lezen e.d.. Maaike kan mooi wat bijslapen want Madouc was vannacht wat onrustig en zij was zo lief geweest er uit te gaan. Begin van de middag zijn we allemaal up en running en gaan we op pad. […]

12 mei 2016 – Lagoa do Fogo in de herkansing

Het zonnetje schijnt als we ’s ochtends wakker worden. Het zou een goede dag worden en dat lijkt het daadwerkelijk te worden. Eerst het inmiddels gebruikelijke ritueel met rustig ontbijten, schommelen en verder buiten spelen. Nog even wat gedoe met het wegvallen van warm water, maar dat bleek te komen door een gastank die vervangen […]

11 mei 2016 – Schommelen en Misty Montains

Het is vandaag lekker weer met wel wat overhangende bewolking. Op zich is dat wel prettig, want als het zonnetje doorkomt is het gelijk wel heel fel en warm. Anika wordt wakker. Het eerste wat ze zeg is: “Is het al licht?” “Ja.” “Mag ik dan nu schommelen?”. Gisteravond toen we laat aankwamen had ze […]

10 mei 2016 – van Flores naar Sao Miguel

Vandaag wordt een reisdagje. Het weer in Flores is weer omgeslagen. Vannacht heeft het geregend en ook nu regent het zo nu en dan. Het korte tochtje in de buurt waar we nog aan gedacht hadden laten we zitten, de paadjes zijn hier veel te glad na regen. In plaats daarvan blijven we lekker wat […]

9 mei 2016 – van Costa naar Faja Grande

Het is wisselvallig weer, wisselend bewolkt met veel wind. Door de harde wind wisselt het weer ook in een oogopslag. Van felle zon kan het zomaar ineens even pikkedonker worden, al dan niet met een verdwaalde spat water om een minuut later weer volle zon te zijn. Maf weer. Vandaag gaan Anika, Maaike en Madouc […]

8 mei 2016 – Faja do Conde en afdaling van Lagoas naar Faja Grande

We hebben er even op moeten wachten, maar vandaag is het zover. De zon schijnt volop, prima weer voor een tocht. Eerst even spelen in de speeltuin. Eerst even broodjes gekocht. Kijk eens wie ze trots komt brengen naar mama. Na een goed ontbijt rijden we naar Santa Cruz voor een interessante wandeling langs de […]

7 mei 2016 – Wilde kust en glibberige paadjes

De opklaring wil nog niet helemaal doorzetten, al is het wel een stuk helderder dan gisteren. De bewolking hangt nog wel lag en er is ook nog wat regen voorspeld, maar geen echte buien maar nu en dan wat gespetter. ‘s ochtends even lekker voetballen op het terrein hier. Anika heeft grote schik en voor […]

6 mei 2016 – Faja Grande / Luie dag

Vandaag een luie dag. Niet veel meer gedaan dan boekje lezen, globale planning maken voor komende dagen en stadje verkend. Past goed bij het weer. De bewolking hangt zo laag dat de bovenkant van de daken erin lijkt te verdwijnen. De prachtige rotswand met watervallen is geregeld geheel aan het zicht onttrokken. Zo nu en […]

5 mei 2016 – Bye bye Terceira, hello Flores

Vandaag geen bijzondere plannen, want we moeten eind van de middag vliegen naar onze volgende bestemming. ‘s ochtends was het weer heerlijk weer. Ontbijten in de zon op het dakterras. Lekker voorlezen op het dakterras. En later nog meer voorlezen beneden. Daarna nog even naar het strandje geweest vlakbij met Anika. De kust is hier […]

4 mei 2016 – Relaxen en Rocha da Chambre

Vandaag was bewolking en regen voorspeld, maar daar was in de morgen weinig van te merken. De zon straalde volop. Good morning! Anika was eerder wakker dan papa en mama, maar hoewel ze wel uitgeslapen was, was ze toch lief blijven liggen in bed. Semi stil dan, want er werd wel flink gedraaid. Na een […]

3 mei 2016 – Hiken langs ruige kust

’s ochtends was het weer een luie ochtend. Zelfs het weer leek lui. Alsof de zon nog geen zin had om onder het lekkere dikke dekbed van wolken uit te kruipen. Na het ontbijt met Anika op het dakterras een picnic gehouden waarbij de kaartjes opgegeten moesten worden, nou ja, nep opeten natuurlijk. Na lekker […]

2 mei 2016 – Agra do Heroismo

De dag begon wat fris met koffie, zoet brood en het broodje dat wij gehaald hadden. En natuurlijk rijstwafels voor Anika. De ochtend lekker niets gedaan en globaal plan gemaakt voor de dag en de overige dagen op Terceira. Met Anika ’s ochtend memory Woezel en Pip kwartet gespeeld. Dat is nog een hele opgave […]

1 mei 2016 – Onderweg naar Terceira

Bijtijds opstaan om nog de laatste spullen in de koffers te stoppen en Anika en Madouc reisklaar te krijgen. Anika kijkt verwonderd naar de lege benedenverdieping. “De tafel is weg. Is de televisie ook weg?” Zo werden nog wat spullen benoemd. Na het ontbijt de spullen in de auto proberen te krijgen. Hadden we niet […]

30 april – Inpakken en wegwezen…

Drukke dag vandaag. Niet alleen moesten we nog alle koffers inpakken, ook moesten we nog een flink deel van de kasten uitruimen en spullen naar de garage verplaatsen omdat tijdens onze vakantie de vloer geschilderd zal worden. Ben benieuwd hoe het zal worden. Leuke verrassing als we thuis komen.

27 april 2016 – Voorpret

Vandaag even naar Bever geweest om te kijken voor wat handige duffelbags. Mooie waterdichte exemplaren gevonden die beter kneedbaar zijn. Mooie felle kleurtjes uitgezocht zodat we ze makkelijk op de bagageband terug kunnen vinden. Anika heeft zich ook uitstekend vermaakt. Klimmen over de hindernisbaan om de schoenen te testen en lekker slingeren aan de bergbeklimmers […]